10 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 10 september 2012 - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

10 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 September 2012 | Frankrijk, Saint-Astier

Gisteren ben ik nog naar de kathedraal gegaan maar helaas, er was een concert bezig en ik kon niet meer naar binnen. Er was niet zoveel open maar bij een bakker kon ik in ieder geval wat brood halen en een heerlijk ijsje: citroen en nougat. Vanochtend wist ik niet wat me overkwam toen ik uit het hotel de Avenue George Pompidou op liep. Zoveel mensen had ik in heel Frankrijk nog niet bij elkaar gezien, ook niet in Limoges. Er zitten daar twee middelbare scholen naast elkaar en blijkbaar was het hun eerste schooldag. Een groep ging op werkweek dus heel veel tassen, koffers en ouders met auto's. Ook leuk om te zien waren de brugklassers die met nieuwe tassen naar school gingen. Ik heb geen heimwee hoor, maar dat vind ik altijd zo leuk aan een nieuw schooljaar, van die verwachtingsvolle gezichten, beetje spannend. Na een paar dagen is dat (helaas) verdwenen. 
Vandaag was het flink doorstappen want ik wilde naar St. Astier en dat was toch zo'n 26 km. Ik ben wel wat langer gestopt in Chancelade om de abdij te bezichtigen. Daar heb ik bij de broeders aangeklopt voor een stempel. Vervolgens ben ik via Terrassonie en Annesse et Beaulieu naar St. Astier gelopen. Het laatste stuk over de D3 (3 km) was wat gevaarlijk om te lopen dus ik was blij dat ik er was. Helaas is de VVV gesloten op maandag dus op naar de Mairie. Net voor de Mairie stopte er een auto en er kwam een echtpaar uit om van alles te vragen over de tocht. Zij hadden hem zelf ook gelopen, droegen allebei een gouden schelpje aan een ketting. Daarna reden ze gewoon weer weg, ik had nog gehoopt op een slaapplaats:). Bij de Mairie verwezen ze me door naar de camping. En daar zit ik nu: een compleet ingerichte bungalowtent met douche en toilet. Het plaatsje zelf ziet er ook leuk uit, hopelijk gaat er straks nog wat open, maar dat weet je dus niet op maandag. Morgen op naar Mussidan. 

  • 10 September 2012 - 19:31

    ELSH:

    Hai Monique,
    Weer een stukje langs de grote weg gelopen, doodeng. Wij hebben ooit in Bretagne met de kinderen ( toen ze nog klein waren) een paar km. langs de grote weg gefietst ,dat was zo eng dat staat in mijn geheugen gegrift.Vooral als die vrachtwagens langskomen en je als het ware wordt meegezogen.
    Wij zijn vandaag thuisgekomen en de eerste was hangt al weer op.Je kent dat wel.
    Deze week de caravan in de was zetten en dan naar de stalling tot volgend jaar. We hebben er dit jaar heel veel plezier van gehad.( pensionades)
    Jij, nog veel loopplezier morgen op weg naar Mussidan.
    groetjes en een kus van ELS.

  • 10 September 2012 - 21:08

    Amanda:

    Hoi Monique,

    Zo te lezen gaat alles goed en geniet je enorm. Leuk om je verslagen te lezen!

    Groetjes,
    Amanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Astier

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 100092

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: