24 augustus 2012 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 24 augustus 2012 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

24 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Augustus 2012 | Frankrijk, Nevers

Ik heb gisteren nog gereageerd op jullie reacties maar ik weet niet of daar dan weer een melding van komt. Daarin heb ik oa verteld wat voor soort mensen ik tegen kom.
Vanochtend dus pas om half acht ontbijt. Dat was een beetje uitslapen, best wel lekker. En omdat het gisteravond dan eindelijk toch nog wat geregend heeft is het koeler geworden en is het niet zo erg om later te gaan lopen. Vandaag een paar heuvels gehad, maar die waren goed te doen. Vorige dagen zaten er heuvels bij en dan was ik blij dat ik ineens bramen zag, kon ik tenminste even stoppen! Verder veel door bossen gelopen. We hebben de route een beetje afgesneden, in plaats van 33 km waren het er 28, scheelt toch weer een uurtje. We liepen op de kaart en op de gps van de telefoon maar ergens was de route een beetje onduidelijk. Maar we stonden bij een huis dus de weg kon gevraagd worden en ik als uitgekookte Nederlander vroeg gelijk maar waar er een restaurant was voor koffie. Natuurlijk wist ik heus wel dat we dat helemaal niet tegen zouden komen en ja hoor, het werkte weer. Even later zaten we daar aan de koffie. Zo doe je dat dus! Je merkt ook dat mensen het leuk vinden als er een pelgrim voorbij komt. Ze komen op je af en maken gelijk een praatje. We hebben toch ook nog wel een stuk over de grote weg gelopen tot we in Nevers aankwamen. De VVV stond niet aangegeven maar na een paar keer vragen waren we daar dan eindelijk. De stempel opgehaald (mijn kaart is trouwens bijna vol en ik had in Vezelay een nieuwe moeten kopen maar helaas vergeten!) en doorgelopen naar het klooster Bernadette van Lourdes om te overnachten. Ik heb hier echt een cel om in te slapen. Zo meteen even douchen en dan ga ik Nevers verkennen. Om half acht hebben we afgesproken om ergens te gaan eten. Het is nog steeds prettig om
samen te lopen dus dat houden we er nog maar in. 

  • 24 Augustus 2012 - 19:22

    Loes:

    Van een reactie van jou krijgen we geen melding, alleen van je verhaal.
    Wat ik me afvraag is, hoe die mensen jou als pelgrim herkennen. Vertel je dat of heb je een bordje/schelp om je nek. Je zou net zo goed een backpacker (of erger een landloper ;-D ) kunnen zijn. Toch?
    Veel plezier weer morgen en hopelijk geen buien met onweer terwijl je loopt.

  • 24 Augustus 2012 - 19:49

    Dineke:

    Hey landloper,
    Lekker lopen, we sturen een paar schelpen op.
    Fijn weekend ( doe je dar aan of is het elke dag weekend?).
    Doei, Dien

  • 24 Augustus 2012 - 22:47

    Ida:

    Dag Monique,

    Ik lees altijd eerst de reacties op je verslag van de vorige dag en dan je dagverslag, altijd leuk om te lezen wie er zo allemaal op reageren.

    Weet je, morgen is het al weer een maand geleden dat je ingezegend werd en vertrok voor deze monstertocht.

    Nog veel wandelplezier en tot ziens ( 21 of 22 september)

    Groetjes van Ida en Ed

  • 25 Augustus 2012 - 14:02

    Luc Coenen:

    Hoi Monique,

    ik had al van verschillende mensen gehoord over jouw avonturen op jouw tocht naar Santiago.
    Vanochtend heb ik je reisverslagen met een kopje koffie erbij ook eens door gelezen.
    Dat was erg leuk om zo over jouw dagelijkse wandelervaringen te lezen. En ik kreeg ook het idee dat het inderdaad een heel bijzondere ervaring moet zijn om zo in je eentje zo'n lange tocht te ondernemen.
    En zo ontmoet je, zoals ik lees, ook allerlei mensen in hun eigen omgeving en leven. Dat moet heel bijzonder zijn. Je legt inmiddels ook aardige etappes af, 30 km is al heel gewoon aan het worden. En de laatste etappes doe je nu ook samen met iemand anders. Dat lijkt me voor de afwisseling ook wel weer eens leuk.

    Je zit op het ogenblik vlakbij een hele goede studievriendin van Brigitte en mij. Die woont vlakbij Nevers in Fertreve. Wij zijn al een paar keer haar wezen opzoeken, dus wij kennen die omgeving een beetje.

    Geniet van de omgeving, de rust en alle mensen die je nog zult gaan ontmoeten. Ik zal je reisverslagen eeen beetje blijven volgen en op Google Earth is het nog maar een klein stukje naar Santiago, dus houd vol! En volgens mij is het stuk wat nu gaat komen nog mooier, dan al het moois dat je al gezien hebt.

    groetjes,

    Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 100150

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: