23 oktober 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 23 oktober 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

23 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Oktober 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Wat een heerlijke verrassing: Manon en Iris zijn vanochtend in Santiago aangekomen!
Gisteren ben ik naar de mis geweest en daar werd opgenoemd wie er de afgelopen 24 uur in Santiago was aangekomen (geen namen alleen nationaliteit): wat leuk om dan te weten dat jij die ene uit Holland bent!  Helaas werd het wierookvat niet geslingerd, ik heb op internet gekeken en het werd me niet echt duidelijk wanneer dat gedaan werd. Ik las dat dat zomaar willekeurig wordt gedaan of als er genoeg giften binnen zijn gekomen. Dus vandaag nog maar een keer naar de mis. Na de mis van gisteren ben ik kleren gaan kopen: heerlijk om weer een spijkerbroek en leuke schoenen aan te kunnen trekken. Qua bovenkleding heb ik de toerist uitgehangen en een shirt en een sweater van de Camino gekocht. Ik ben inmiddels al aardig uitgerust want ik kon het gisteravond tot half 12 met mijn Ereader volhouden. Vanmorgen werd ik pas om half negen wakker en na het ontbijt ging ik op souvenirjacht! Ik kwam net een winkel uit en liep richting de kathedraal toen ik van Iris het verzoek kreeg om naar de webcam te lopen want dan kon ze mij aan opa aanwijzen. Ik dus richting webcam. Via de whatsapp kreeg ik een foto met de vraag of ik dat daar rechts op de foto was. Omdat ik met mijn rug naar de webcam stond besloot ik me om te draaien en keek ik ineens in de gezichten van Manon en Iris! Heerlijk om die meiden al te zien!! Ze waren de hele avond en nacht onderweg geweest. Gelukkig was er nog een driepersoonskamer vrij in het hotel dus dat heb ik gelijk kunnen regelen. Omdat ik naar de mis wilde hebben we de koffers neergezet en mijn spullen verhuisd en zijn we naar de kathedraal vertrokken. Er kwam een hele delegatie priesters binnen dus ik kreeg hoop op het wierookvat. Maar helaas, ook vandaag zat dat er niet in. Na de mis zijn we met Ward, die gisteren in Santiago is aangekomen, op een terrasje koffie gaan drinken. Er kwamen weer bekenden aan, Michelle die ik ontmoet heb in St. Jean Pied de Port en waarmee ik een aantal dagen in dezelfde herbergen heb geslapen totdat ik wat extra kilometers ging maken. De Tsjech, Jakob, die zo'n last van zijn voeten had en het ook wat kalmer aan deed de laatste dagen, de twee Italiaanse dames. Het is iedere keer een soort reünie, echt leuk. Met Manon en Iris ben ik daarna een rondje gaan lopen en we hebben net in het park zitten picknicken. Nu liggen ze naast me op een bankje te slapen in het zonnetje terwijl ik mijn blog schrijf:)

  • 23 Oktober 2012 - 16:59

    Ida :

    Dag meiden, wat een heerlijke verrassing is dit voor jullie alle drie.
    Geniet lekker van en met elkaar en jullie verhalen, over en weer.
    Heerlijk!!
    Groetjes van Ida



  • 23 Oktober 2012 - 17:26

    Loes:

    Hoi Monique, Manon en Iris, geniet van jullie vakantie. Dit is driedubbel genieten.

  • 23 Oktober 2012 - 17:46

    ELSH:

    Hai monique,
    Wat een verrassing hebben die dochters van jou voor jou gemaakt. Lekker met z'n drietjes in Santiago.
    Geniet van elkaar en van elkaars verhalen.
    Jullie zullen wel schor zijn vanavond. Heel veel plezier !!!!!!
    Groetjes en een kus van Els en Jop ( die logeert bij ons ).

  • 23 Oktober 2012 - 18:00

    Els:

    Super leuk, wat moet het heerlijk zijn je meiden weer om je heen te hebben.
    liefs els

  • 23 Oktober 2012 - 18:00

    Linda:

    wat een heerlijke verrassing voor je...goede reis naar huis, enne...die spijkerbroek staat je geweldig!!
    big hug, Linda.

  • 23 Oktober 2012 - 22:29

    Cornelia Waalboer:

    Hallo Monique,
    Wat heerlijk voor je om nu al je dochters te ontmoeten. Wat een weerzien na zo'n lange tijd. Fijne dagen toegewenst met z'n drietjes. Groet van Cornelia. xxx

  • 24 Oktober 2012 - 12:56

    Joke Hinskens:

    Wat een leuke act van die meiden van je. Toen wij er waren was er precies een Duitse kardinaal op bezoek vandaar dat het vat toen wel werd geslingerd. Maar een kardinaal kan ik helaas niet voor je regelen anders zou ik het doen. Fijne thuisreis samen. liefs Joke

  • 24 Oktober 2012 - 13:54

    Valerie:

    Hallo Monique

    Geweldige aktie van de meiden! Heel veel plezier samen! En wat zie je er goed uit na al die inspanning!

    Groetjes,
    Valerie

  • 28 Oktober 2012 - 14:59

    Peregrinofrans:

    Hoi Monique,

    Alsnog van harte gefeliciteerd met bereiken van SdC!

    CHAPEAU
    Ik wil je bedanken dat ik je mocht volgen op jouw prachtig pad naar...
    Groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 99816

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: