21 oktober 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 21 oktober 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

21 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Oktober 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Na
- zo'n  2300 km te hebben gelopen
- 88 dagen onderweg geweest te zijn
- in 79 verschillende bedden te hebben geslapen
- vele stempels te hebben verzameld 
- heel veel fantastische mensen te hebben ontmoet, pelgrims, mensen onderweg en in de chambre d'hotes en herbergen
- 20 km in een auto en 20 km in een bus te hebben gezeten
- 2 blaren te hebben opgelopen en dan alleen maar aan mijn hand
- 1 echte rustdag te hebben genomen
- in totaal niet meer dan 2,5 dag regen te hebben gehad
- dus heel veel mooi weer te hebben gehad
- netjes iedere dag mijn blog te hebben bijgehouden en vele leuke en opbeurende reacties te hebben gehad hierop en op mijn Facebook 
- vele mooie zonsopgangen te hebben gezien 
- bijna iedere avond voor negen uur lag te slapen dus weinig mooie zonsondergangen!
- heel veel asfalt te hebben gezien, maar gelukkig nog meer schitterende natuurpaden
- veel cola en koffie te hebben gedronken
- aardig wat pelgrimsmenu's naar binnen te hebben gewerkt
- veel te hebben gehuild maar gelukkig nog veel meer te hebben gelachen en genoten 

ben ik nu, zondag 21 oktober om 17.40 uur dan eindelijk aangekomen in Santiago de Compostella

  • 21 Oktober 2012 - 17:58

    Monique Bachofner:

    Wat was dat leuk om je te zien staan op het plein voor de Kathedraal in Santiage. Wel heel klein, maar dat geeft niet. Ik zag toch dat jij het was. Super gedaan, ben heel trots op je. Zal blij zijn je weer 'in het echt' te zien.

  • 21 Oktober 2012 - 18:03

    Ida:

    Dag lieve Monique, YES, je hebt het gehaald, Fantastisch.
    Zoveel eerder als gepland, je hebt jezelf overtroffen.
    Op opsomming van mee-en tegenvallers is leuk en gedenkwaardig, ik denk dat er weinig mensen op deze aarbol zijn die deze pelgrimstocht zo positief en strak geregiseerd hebben volbracht.
    Een prestatie van de bovenste plank.
    Dat euforische gevoel mag je nog best even vasthouden, je verdient het.
    Lieve groetjes van Ida en Ed

  • 21 Oktober 2012 - 18:32

    Wilma Timmer:

    Gefeliciteerd! Wat een prestatie, geweldig! Je bent, zo te lezen, inmiddels een echt natuurmens geworden. En wat leuk die foto als bewijs.
    Geniet van de laatste dagen en dan gaat het "gewone leven" weer beginnen.

  • 21 Oktober 2012 - 18:41

    ELSH:

    Hai Monique,
    Je hebt het gehaald. je bent er. Wat een goed gevoel moet je dat geven.
    Eerder dan gepland ben je dan aan het einde van je pelgrimstocht. Je hebt jezelf overtroffen.
    Ik zal je verslagen van je tocht missen. Elke dag wist je een goed verslag te schrijven.
    RESPECT RESPECT RESPECT Eigenlijk is mijn bewondering voor je prestatie niet onder woorden te brengen .
    Waarschijnlijk voor de laatste keer : groetjes en een kus van ELS .

  • 21 Oktober 2012 - 19:12

    Loes:

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE BEHAALDE PRESTATIE.
    Super van je. Genoten van elk verslag, van elke foto en van alle Facebookberichten.
    Nu lekker genieten van de rest van je sabbatical. Tot ziens. X

  • 21 Oktober 2012 - 19:19

    Paula Dekker:

    Lieve Monique,

    Wat geweldig je bent er, gefeliciteerd wat een ongeloofelijke prestatie wat kan jij trots zijn op jezelf!!!!
    En van de week lekker naar huis naar je kinderen en Auke die zullen ook blij zijn je weer te kunnen zien weet zeker dat ze je hebben gemist. nu lekker uitrusten en nagenietenen dan op naar huis ,andere kleren en schoenen en je huis met alles erop en eraan. (wat zal je moeder trots zijn) heel veel liefs van Michelle Nicole en Paula xxx

  • 21 Oktober 2012 - 19:42

    Linda:

    het is volbracht.Je bent een kanjer..ik zal je dagelijkse verslag gaan missen. Geniet van een echt bed, bad en kom snel weer veilig thuis. wie weet, tot ziens,misschien een keer bij Els?
    big hug, Linda.

  • 21 Oktober 2012 - 20:16

    Joop Heijnraets:

    Hallo Monique,

    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van je doel: Santiago de Compostella. Wat heb jij een geweldige prestatie geleverd. De schijnbaar achteloze opsomming hierboven van al je ervaringen geeft een uitstekend beeld van de pieken en dalen waar je over- en doorheen gegaan bent en hoewel het fysiek gezien al een fenomenale prestatie is die je hebt geleverd, ik denk dat het zeker psychisch ook ontzettend zwaar geweest is. Hoe meer ik erover nadenk, hoe groter mijn respect wordt.
    Honderd maal: BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dikke hug van Joop.

  • 21 Oktober 2012 - 20:19

    Wim Timmer:

    Hoi Monique, Eindelijk ben je er dan! We hebben dus nu in de familie een echte KANJER.
    Voor mij een onvoorstelbare mijlpaal. Ik hoop dat je er heel lang van kan genieten.
    Voor straks: wel thuis.

    Groetjes

  • 21 Oktober 2012 - 20:24

    Jokehinskens:

    Gefeliciteerd Monique, geweldig gedaan. Ook van Marc want die leeft intussen ook met je mee. Wij zijn er geweest in de stromende regen natuurlijk, met de auto vanuit Portugal. De H. Mis was indrukwekkend. Joke


  • 21 Oktober 2012 - 20:41

    Cornelia Waalboer:

    Van harte gefeliciteerd Monique. Geweldige prestatie !!! Wat een heerlijk gevoel moet dat voor je zijn dat je er eindelijk bent. Lekker even uitrusten nu en dan naar huis en je familie. Goede thuisreis toegewenst hoor en tot ziens. Groetjes van Cornelia

  • 21 Oktober 2012 - 21:20

    Gerard En Stella Mars:

    Bravo, Monique, je bent er. We vinden het leuk dat we je hebben ontmoet tijdens de Camino. Prachtige prestatie. Geniet er van en we wensen je een goede terugreis en een fijne tijd in Aruba. Je hebt een fantastische ervaring achter de rug. Geniet er van.
    Heel veel lieve groeten van ons: Stella en Gerard

  • 21 Oktober 2012 - 21:52

    Dineke:

    Top!! Gefeliciteerd!!Knap gedaan!!
    Ik ben er stil van ( en dat wil wat zeggen...).
    Geniet verder, geweldig!!
    Groeten, Dineke

  • 21 Oktober 2012 - 21:52

    Joaney:

    Fantastisch Monique, van harte gefeliciteerd! Rust maar goed uit kanjer en tot ziens! Joaney

  • 21 Oktober 2012 - 21:54

    Anke:

    Van harte gefeliciteerd, ook namens Andy, met het behalen van deze prachtige prestatie!!! Geweldig.
    Nu snel naar huis en dan genieten van een welverdiende vakantie. Groetjes Anke

  • 21 Oktober 2012 - 22:20

    Ageeth:

    Hoi Monique.
    Geweldig en super!!! Je bent er.Je mag trots zijn op jezelf. Geniet van deze prestatie!
    Ik zal je reisverslagen missen.
    Hartelijke groeten,Ageeth

  • 21 Oktober 2012 - 22:29

    Marc:

    Hoi zus , ben ongelofelijk trots op je en heb heel veel respect voor je.
    Nog een paar dagen dan ben je weer thuis en gaan we een gezellig weekend weg.
    Misschien kunnen we nog een stukje gaan wandelen om af te kicken maar vooral gaan we genieten van je verhalen van de afgelopen maanden en genieten van van een samenzijn met de familie

    Een dikke kus en knuffel van je broer

  • 21 Oktober 2012 - 22:56

    Stephanie:

    Hi grote zus,

    Respect! Ook ik ben ongelofelijk trots op je..dat was ik al, maar nu des te meer! Ik vind het geweldig dat je jezelf iedere dag weer in die wandelschoenen hebt gekregen om een gigantisch aantal kilometers te lopen. Het leek je zo enorm makkelijk af te gaan, echt bizar gewoon. Vooral op het laatst leek je niet meer te stoppen. Ik heb enorm genoten van je reisverslagen. Ik keek er iedere dag weer naar uit om ze te lezen, dat ga ik zeker missen. Ik heb vol trots aan iedereen die het wilde horen verteld van mijn "grote" zus die even drie maanden ging wandelen. Heb er ook nooit aan getwijfeld dat je het zou halen, want als je iets in je hoofd heb.....

    Nog even genieten van die laatste paar dagen en dan gaan we gezellig met zijn allen een rondje IJsselmeer doen, ha, ha...ik denk dat jij wel even uitgewandeld ben.

    Een hele dikke kus en tot gauw. X, Stephanie

  • 21 Oktober 2012 - 22:59

    Stephanie:

    Uh pardon...bent ;-)

  • 21 Oktober 2012 - 23:02

    Vader Bertus:

    Hoi Monique wat fijn dat je deze lange tocht tot een goed einde heb volbracht zo als je wel weet ben ik zeer trots op je en blij om je weer gouw te zien. ik ver heug me al op het weekendje samen te zijn met onze familie maar ik ga niet mee een stukje wandelen alleen maar luisteren naar je verhalen.
    en nog een grote knuffel en een grote kus van je vader

  • 21 Oktober 2012 - 23:58

    Rob & Adrie Plune:

    Hoi Monique, Super goed zeg.Wat heb jij een hele lange wandeling afgelegd in z'n korte tijd.Had je rendierenvlees gegeten, je ging zo snel. Wat was het leuk om je verhalen te lezen. Je kan terug kijken op een super prestatie, die je nooit meer zal vergeten.Wij zijn heel trots op jou. Liefs, Rob en Adrie Plune.

  • 22 Oktober 2012 - 00:37

    Rob & Adrie Plune:

    he, monique,

    Ok wij weten dat het nu erg laat is maar we hebben een goed glas wijn samen geheven op jou prestatie.
    proost.

    rob en adrie

  • 22 Oktober 2012 - 06:11

    Ton Van Walen:

    Ik heb jou elke dag gevolgd,fantastisch en ik hoop je binnen zeer korte tijd op Aruba weer te ontmoeten.We lopen elke Dinsdagmorgen.Ga gezellig mee,maar andere afstanden,liefs Ton.

  • 22 Oktober 2012 - 11:55

    Ellen V L:

    Wauw Monique!
    Gefeliciteerd met deze prachtige ervaring!

  • 22 Oktober 2012 - 12:28

    Valerie:

    Hallo Monique,

    Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groeten uit Engeland. Tot gauw

    Valerie

  • 22 Oktober 2012 - 17:26

    Wiel Sikkes:

    hoi Monique

    ik heb met plezier je verhalen gevolgd. Wat een geweldige prestatie...en volgens mij heb je er van genoten...en dat is mooi. Goede reis terug.

    grtjs Wiel

  • 22 Oktober 2012 - 18:07

    Henk Hoge:

    Hallo monique,

    Van harte proficiat met het halen van je doel.Santiago de Compostella.
    Wij hopen dat je ons komt vetellen wat je zoal megemaakt hebt.
    Moet je nog een stempel hebben?
    Groeten,

    Henk Hoge

  • 22 Oktober 2012 - 22:43

    Frank:

    Hoi Monique,

    Je hebt je missie volbracht , wat een geweldige prestatie.. ik val in herhaling ,maar dat zijn wel de juiste woorden..

    Zal best vreemd zijn weer in je eigen huisje met alle vertrouwde mensen om je heen ,maar dat went snel genoeg, geniet van alles en geniet na van al het mooie en goede wat je beleefd hebt..

    groeten,Frank

  • 24 April 2013 - 21:56

    Jan Van De Noort:

    Beste Monique , mijn naam is Jan en ik ben koster in de kerk aan de opzoomerlaan in Hellevoetsluis.
    Ik heb naar jou verhaal geluisterd over de wandeltocht naar Santiago de Compostella .
    Nu ben ik via een familie lid in het bezit gekomen van een medaille van Santiago de Compostella. Een zwager van mij die zag het liggen tijdens schoonmaak werkzaam heden ergens om de grond in een hoekje in een straat van rotterdam. Nu ik naar je verhaal hebt geluisterd en ik niks of niet met deze wandeling naar Santiago de Compostella heb of verbonden ben ,vindt ik dat deze medaille jou toe komt.
    Hij is ingeseald en ziet er nog gaaf uit het is een afbeelding van de( apostel) en er staat aan de achter kant een gebed in het spaans. rechts daarvan zit de medaiile. Als je mij je adres wilt geven indien je het wilt hebben dan stuur ik het op, of je kunt het na afspraak wanneer ik dienst heb het in de kerk ophalen.

    Ik hoor het wel, groeten Jan van de Noort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 99853

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: