4 oktober 2012 - Reisverslag uit Cardeñuela-Ríopico, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 4 oktober 2012 - Reisverslag uit Cardeñuela-Ríopico, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

4 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Oktober 2012 | Spanje, Cardeñuela-Ríopico

Vandaag was het weer "mijn" pad. Heerlijk gelopen tussen de bomen en de vaart zat er goed in. Dan maakt het ook niet uit dat je af en toe moet klimmen. Dit was het pad waarvoor gewaarschuwd werd als het nat was maar aangezien het alweer een week geleden is dat het heeft geregend was er niets aan de hand. Vandaag was het weer goed warm maar door het frisse windje was het lekker om te lopen. Ik ben vandaag op een hoogte geweest van 1120 meter, gekomen van 868 en nu zit ik op 935 meter in Cardenuela Riopica. Het laatste stuk na Atapuerca (hier zijn de resten gevonden van de eerste mensen die in Europa leefden)  was wel even heftig, niet zozeer door de hoogte maar meer door het kalksteenpad. Inmiddels kom je op het pad een aantal "bekenden" tegen waar ik de afgelopen nacht of eerder ook mee in een herberg heb gezeten maar eigenlijk loopt iedereen alleen en maak je een praatje bij een stop of in de herberg. Gisteren sliep ik in een bar/albergue en bleek er toch een pelgrimsmenu te zijn. Dan zit je met andere mensen aan tafel en maak je een praatje. Helaas zat Paul (de Engelsman) naast me maar gelukkig praatte hij voornamelijk met een stel waarvan zij (Dina) uit Amerika komt en hij (Juanjo) uit Spanje en dan luister je mee naar zijn "sterke" verhalen terwijl je met een Fransman (Yves) probeert te praten. Vandaag ben ik Dina en Juanjo regelmatig tegen gekomen en zij zitten nu ook hier. Paul ben ik ook een paar keer tegen gekomen, een keer zelfs graaiend in een vuilnisbak:) maar gelukkig is hij verder gelopen op zoek naar een ATM. Ook Yves is hier en verder een stel op leeftijd dat de hele tijd hand in hand loopt. Veel mensen kom je maar een keer tegen omdat ze of veel minder of veel meer kilometers lopen en soms zie je mensen een paar dagen niet en dan zit je ineens weer bij elkaar in een albergue.
 Er zijn hier meer plaatsen dan in het boekje staat aangegeven en er zijn allemaal vierpersoonskamers met eigen badkamer. Tot nu toe krijgt iedereen die binnen komt een andere kamer dus met een beetje geluk slaap ik alleen vannacht. Ook vanavond is er een pelgrimsmenu. Omdat ik dat niet wist heb ik nog brood gekocht maar dat is nu voor morgenochtend want je kan hier niet ontbijten. Ik heb net Burgos al zien liggen, terwijl het toch nog zo'n 18 km lopen is, daar kom ik morgen dus doorheen. Morgen kom ik onder de 500 km: vandaag stond in Ages een bord dat Santiago nog (maar) 518 km was. 

  • 04 Oktober 2012 - 18:36

    Wiel Sikkes:

    hoi Monique

    je hebt er aardig de vaart in en zo te zien gaat alles prima

    veel succes met de laatste loodjes...hoewel 500 km is nog wel een aardig eindje maar je bent goed op dreef

    veel wandelpret

    Wiel

  • 04 Oktober 2012 - 19:51

    ELSH:

    Hai Monique,
    Na vandaag nog ( maar ) 518 km, het is niet te geloven. Je moet maar zo denken HET ALLERGROOSTE DEEL heb ik al gehad. Het weer bij jou is goed, hier is het echt herfst, regen en wind. Bah!!!!!
    Gisteren naar de film DE VERBOUWING van Saskia van Noort geweest, vreemde film maar het gezelschap maakte alles goed.
    De leesclub van afgelopen dinsdag was bij Nettie en natuurlijk was jij gesreksonderwerp. Iedereen toonde gigantisch respect!!!!!!
    Het boek dat wij nu gaan lezen : Bonita Avenue --- Peter Buwalda. Misschien staat het in je e-reader.
    ik ben net begonnen de eerste 70 blz. een vreemd begin.
    Het is nu tijd om t.v.te kijken -De weg naar Santiago.
    Groetjes en een kus van ELS./


  • 04 Oktober 2012 - 20:48

    Dineke:

    Hi Monique,
    Lopen, lopen, lopen...knap hoor. Vanmiddag de jaarlijkse Helinium sponsorloop..lopen, lopen, lopen. Zet 'm op! Groeten, Dineke

  • 04 Oktober 2012 - 21:14

    Els:

    Lekker je blog weer gelezen. Veel liefs van ons 2 !! X

  • 04 Oktober 2012 - 22:16

    Cornelia:

    hallo Monique,
    Erg leuk om je stukjes steeds te lezen met de door jou geleverde route erbij. Wat ben je al ver! Ik heb erg veel bewondering voor je doorzettingsvermogen, elke dag maar weer op pad om zo veel kilometers te lopen. Het ga je goed Monique. Je gaat het redden! Lieve groeten van Cornelia

  • 05 Oktober 2012 - 11:13

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Monique,
    Het is een makkie voor jou om nog dit eindje te lopen! Je hebt gisteren een goede keus gemaakt door in Villambístia te overnachten! In Villafranca Montes de Occa had je waarschijnlijk niet zo goed geslapen en was je 's morgens al vroeg door vrachtwagens gewekt. Bij de laatst genoemde plaats mocht je wel weer een flinke steile klim maken. Je ging van 948 naar 1040 meter. Daarna minder steil om nog eens 200 meter aan hoogte te winnen, op weg naar de Alto de la Pedraja. Terugblikkend op Villafranca had je een mooi uitzicht. Dan kom je op een stil bospad, ver van de drukke N120. Je loopt door en langs de bossen en je ziet ook veel heide. En opeens is de N120 er weer. Tot Burgos zal je deze verkeersader (helaas) horen.
    Na San Juan de Ortega volgde er eerst een geleidelijke afdaling naar Atapuerca, daarna begon een steile klim over een rotsig pad. Atapuerca heeft beroemde grotten met prehistorische opgravingen die duidelijk maken dat hier al een miljoen jaar geleden mensen leefden. Er staan diverse menhirs en dolmen in deze omgeving.
    Na een paar 100 meter klimmen kwam je bij een groot houten kruis en een fantastisch zicht op Burgos in de vlakte.Dan volgde er een snele afdaling naar Cardeñuela-Riopico. Bij het begin van het dorp staat een groot infobord: Albergue Via Minera heeft 26 plaatsen met bar en eten. Fijne 4 persoonskamers met 2 stapelbedden, in de badkamer zelfs een bidet. Je kon er zelfs enkele levensmiddelen aanschaffen.
    En vandaag loop je iets voorbij Burgos, bijvoorbeeld Villavillaof Tardajos
    Ik verwacht dat je nu om 11.15 uur al in Burgos bent.

    Buen Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cardeñuela-Ríopico

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 99820

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: