3 oktober 2012 - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu 3 oktober 2012 - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Monique Groen - WaarBenJij.nu

3 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Oktober 2012 | Spanje, Villambístia

De eersten vertrokken vanochtend al om half zeven met lampjes op hun hoofd want dan is het nog goed donker. Ik vind half acht prima om te gaan, dan is het nog schemerig maar wordt het snel licht. Het was wel heel koud vanochtend en dan ben je bijna geneigd om handschoenen te kopen maar om half elf was het vest al uit en liep het water van mijn hoofd.  Ik had in de herberg een pecannotenbroodje op en na tien kilometer was het tijd voor een goed  ontbijt in Redecilla del Camino. De weg was nogal saai vandaag en omdat het warm was was het een zware dag maar ik heb toch bijna 30 km gelopen. Dat zijn er 120 in vier dagen en dat is wel veel maar zolang het pad niet te heuvelachtig is moet ik daarvan profiteren. In Belorado heb ik nog wat gedronken en nu zit ik in Villambistia. In vergelijking met de herberg van gisteren is dit wel heel klein, er zijn maar 14 slaapplaatsen. Er zit een bar bij de herberg dus daar kan ik vanavond een broodje eten. Hier zitten mensen uit Canada, Engeland, Spanje en Zweden. Gisteren viel het me weer op dat heel veel jongeren uit allerlei landen de Camino lopen maar die zijn nu niet hier. Ik werd net gelijk aangeklampt door een Engelsman die duidelijk al iets te veel wijn heeft gedronken. Hij heeft vandaag maar 2 km gelopen en is toen hier gestopt. Ook vroeg hij fluisterend of ik drugs bij me had. Ik heb hem gezegd dat ik vreselijk saai ben, dat ik niet rook, drink of drugs gebruik en ben heel onbeleefd aan mijn blog gaan schrijven dus nu is hij bij een Canadese gaan zitten. Hij vroeg ook nog of ik wist of er een geldautomaat was want hij heeft geen geld meer bij zich om wijn te kopen. Ik heb afgelopen week al geld gegeven aan twee knullen die deden of ze de camino liepen en met hun tentje en rugzak in een park van Logrono stonden. Ze vroegen om wat geld om brood te kopen en ik heb ze twee euro gegeven. Later bleek dat ze aan  iedereen die langs kwam geld hebben gevraagd en hebben gekregen dus aan het eind van de dag zullen ze aardig wat binnengehaald hebben. De Engelsman probeert nu lgeld te lenen bij de Canadese en waarschijnlijk is het gelukt want hij loopt weer met een glas wijn. Ik hoop maar dat hij niet in het bed naast me slaapt!
Binnen twee dagen hoop ik Burgos te bereiken, dat is nu nog ongeveer 40 km dus ik blijf daar niet overnachten. Ik vind steden wel gezellig om doorheen te lopen, even op een terrasje te gaan zitten of te eten maar hoef er niet zo nodig langer te blijven. Stedentrips bewaar ik wel voor weekendjes weg of vakanties.
Morgen komt in het programma over Santiago het pelgrimsmonument waar ik vorige week was. Als ik gratis wifi heb kijk ik naar uitzending gemist en dan is het wel heel leuk om de plekken te zien waar ik geweest ben. Morgen ga  ik over een pad waar je niet moet komen als het regent of mistig is, dan wordt de bus aangeraden. Het kan dan nl. nogal modderig en koud zijn. Maar ook voor morgen wordt er weer zon voorspeld dus ik ga toch maar lopen. 

  • 03 Oktober 2012 - 16:41

    Loes:

    Vandaag hier veel regen en maar 14 graden. Morgen schijnt de zon bij jou. Ik zal duimen! Veel plezier.
    Geef die dronken Engelsman een knietje als hij lastig wordt. Je knieën zijn nu gespierd genoeg. En 'brand' roepen als je hulp nodig hebt. (In de vorige eeuw van Dineke geleerd!)

  • 03 Oktober 2012 - 17:58

    Dineke:

    Hey Monique,
    Was zo leuk je maandagavond te horen!Bewondering voor je, hoor!Je kachelt aardig door.Morgen fijne wandeldag, succes! Dineke

  • 03 Oktober 2012 - 23:05

    Jokehinskens:

    Let ook op zakkenrollers Monique bij een vriend van me hadden ze alles gejat in Spanje, gelukkig stond zijn fiets er nog. Nog even volhouden. Vanavond met Vera ElsH en Netty naar de film geweest. Matige film maar het was wel heel gezellig. gr. Joke

  • 04 Oktober 2012 - 10:25

    ElsH:

    Hai Monique,
    Het is nu donderdagmorgen en jij bent aan het lopen maar ik schrijf toch nog even iets. Vandaag ga ik voor de tweede maal de door Joop gemaakte kast verven. De kast staat tussen de keuken en de kamer, een open kast. Wij vinden hem heel erg leuk.
    Veel plezier met lopen en tot vanavond.
    groetjes en een kus van ELS.

  • 04 Oktober 2012 - 13:06

    Ellen:

    Hoi Monique,
    Ben benieuwd of je goed geslapen hebt: die dronken tor heeft je toch niet wakker gehouden?
    Ongelofelijk dat die wandelaars zo vroeg vertrekken. natuurlijk is het pad nu goed begaanbaar, maar toch! Ze nemen wel een risico. Ik ben blij dat jij dat niet doet.Goed zo!
    Liefs van Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villambístia

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 99794

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: