29 augustus 2012 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 29 augustus 2012 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

29 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Augustus 2012 | Frankrijk, La Châtre

Wat was ik gisteren moe en wat heb ik heerlijk geslapen, vanochtend zelfs door de wekker heen. Ik zat wel om zeven uur aan het ontbijt maar mijn tas was nog niet ingepakt. Nog even met een Nederlandse fietspelgrim zitten praten en uiteindelijk was het pas kwart voor negen toen ik vertrok. Het was wat bewolkt vandaag en heerlijk om te lopen. Na 11 km kwam ik zowaar een restaurant/supermarktje tegen dus tijd voor koffie. Ook kocht ik ham maar toen ik daar een baguette bij wilde werd er verteld dat die allemaal gereserveerd waren! De rest van de dag ben ik geen bakker meer tegen gekomen. Maar op een appel en cola loopt deze motor gelukkig ook wel. Om drie uur kwam ik aan in La Chatre en de VVV zorgde voor een slaapplaats in de jeugdherberg, zowaar weer een eigen kamer met badkamer. Ik ben het centrum in gegaan en vond daar een telefoonwinkel waar ik een nieuw snoertje kon kopen voor mijn iPhone (het andere was een beetje gerafeld nadat het met een mes in een zakje had gezeten), er was een sportzaak waar ik dopjes voor mijn wandelstokken kon kopen en gelukkig, er was ook nog een bakker en een supermarkt. Voor vanavond en morgen dus alle boodschappen binnen. Ook ben ik net naar de mis geweest in l'eglise Saint Germain, waar we, incl. de priester, met 10 personen waren. Nu ga ik eten, heb langzamerhand wel trek. Morgen blijf ik net onder de 20 km.

  • 29 Augustus 2012 - 20:13

    Loes:

    Bonjour Monique, Ik hoop dat het gesmaakt heeft en dat je vannacht net zo lekker slaapt als afgelopen nacht.
    Het wordt hier de komende dagen ook wat koeler met buien, maar zaterdag knapt het weer op. Dat hoop ik, want zaterdag moet ik met het schipperskoor de hele dag optreden op een festival in Terneuzen.
    Loop lekker morgen.

  • 29 Augustus 2012 - 21:13

    Joop Heijnraets:

    He Monique,

    uit al je verslagen tot nu toe blijkt steeds weer: soms zit het mee en soms zit het tegen. Het is zo moeilijk mij elke dag voor te stellen dat jij als nietig wezen op deze aardbol ergens in Frankrijk loopt en loopt en loopt en loopt en loopt, etc. RESPECT!!!
    Met je eigen instelling is trouwens niks mis volgens mij, want je verslagen lezen lekker weg en het is net of het allemaal geen moeite kost, terwijl het volgens mij toch heel zwaar moet zijn. Nogmaals: RESPECT.
    Hou je taai.Hartelijke groet, ook namens Els natuurlijk. Wij zitten sinds vanmiddag overigens op een camping in Friesland. Ja, alweer vakantie.

  • 29 Augustus 2012 - 21:47

    Ida:

    Inderdaad, je verslagen lezen gemakkelijk weg, ze geven denk ik een goede indruk van wat jij voelt en beleefd, (leuke aanvulling op onze smsjes) elke dag weer! De volgende dopjes zitten al in mijn tas, ik neem ze voor je mee! Moet ik nog iets gezelligs voor je meenemen? Zet hem op, ik denk dat je ondertussen de 1e 1000 km, gerekend vanaf Hellevoetsluis al hebt gelopen!! Het blijft een topprestatie!!

  • 30 Augustus 2012 - 21:34

    Marcel:

    Zo'n fietspelgrim vind het toch niet erg als je ff (zoals onze leerlingen) achterop springt?
    Of is dat tegen alle regels?

  • 30 Augustus 2012 - 21:35

    Marcel:

    vindt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Châtre

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 99790

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: