8 augustus 2012 - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 8 augustus 2012 - Reisverslag uit Trépail, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

8 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Augustus 2012 | Frankrijk, Trépail

Ik wil even ermee beginnen te zeggen dat ik jullie reacties allemaal zo leuk vind en dat ik hoop dat jullie dat blijven doen!
Afgelopen nacht heb ik uiteindelijk met 2 Franse dames op een kamer geslapen. Het scheelde meer dan de helft van de prijs. En ik slaap toch overal doorheen. Vanmorgen om acht uur vertrokken want ik was van plan om zoveel mogelijk kilometers te lopen. Nu is het bij dit gedeelte van de route net als bij die andere: je moet je kilometers goed verdelen anders kom je niet goed uit voor een slaapplaats. Maar omdat ik er wel erg lang over ga doen als ik iedere dag 20 km loop heb ik nu toch maar het risico genomen. Vandaag dus 28 km gelopen, betekent morgen 30 km.
Het was weer zeer afwisselend vandaag. In het begin allemaal dorpjes en jawel: de mairie was zowaar overal open. Ik voel me net een klein kind als ik iedere keer om een stempel vraag maar de kaart gaat er wel leuker uitzien met al die stempels. Daarna volgden de wijnvelden van de Champagne! Toeristische routes en overal verkopers. Jammer voor jullie dat ik geen plek heb in mijn rugzak anders nam ik wel wat mee:) Het einddoel werd dus Trepail, uiteindelijk bijna 28 km. Daar aangekomen heb ik naar een APD (accueil pelerin au domicilie) gebeld en ja hoor, het telefoongesprek ging al beter. De dame aan de telefoon zei me naar de kerk te komen en daar wachtte ze me op. Vervolgens bracht ze me naar een kamer met vier bedden in een oude schuur. Het zag er oud maar wel netjes uit.  En weer was ik de enige gast. De supermarkt was dicht maar voor het eten wordt gezorgd. Kosten: vrijwillige donatie!   Ik kreeg jus de fruits en ijskoude cider: heerlijk. En nog steeds heerlijk weer, alleen was het vandaag wel erg warm, veel zon en geen zuchtje wind. Maar liever dit dan regen!

  • 08 Augustus 2012 - 19:07

    Ton Van Walen:

    Hoi Monique,
    Met belangstelling en bewondering jouw verslagen gelezen.Net als de Olymp.Spelen, "je moet er heel veel voor doen"".Wees zuinig op je lichaam,en tippel gezellig verder.Groeten van een zonnig Aruba.
    Groeten Ton.

  • 08 Augustus 2012 - 20:05

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Het is een gewoonte geworden om na het avondeten te kijken of het verslag van jou er opstaat.
    Ik vind het geweldig om het verslag te lezen en in gedachten met je mee te reizen.
    Ik verwacht wel dat je aan het einde van je reis prima frans spreekt.
    Krijg je ook iets mee van de olympische spelen of staat daar je hoofd niet naar.
    Gaat het licamelijk ook goed, vooral met je voetjes????
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 08 Augustus 2012 - 20:54

    Monique De Groen:

    Hallo Ton en Els,

    Het Frans gaat inderdaad steeds beter maar net aan tafel een gesprek tussen moeder en zoon is echt nog niet te volgen! De olympische spelen interesseren mij niet, ook niet als ik thuis ben. Ik doe liever zelf iets dan dat ik naar sport kijk.
    Groetjes, ook uit zonnig Frankrijk en bon nuit!

  • 08 Augustus 2012 - 21:32

    Stephanie:

    Hi zus, ik pak ook standaard de ipad na het eten om je verslagen te lezen. Geweldig dat je dit helemaal alleen doet. Echt stoer. Het lukt me helaas steeds niet om een reactie te plaatsen. (Ik hoop nu dus wel). Papa heeft het ook geprobeerd, maar hij wilde zeggen dat bij enorm trots op je is en dat hij het je niet nadoet, zelfs niet met twee goede knieen, hi hi. Pas goed op je zelf en kijk uit voor de brr-mannen. Dikke kus en misschien kom ik je tussendoor een keertje opzoeken...mag ik je dan ook een slaapplaats aanbieden?

  • 09 Augustus 2012 - 16:10

    Bertus:

    Ik heb al een paar keer geprobeerd te reageren maar het lukte steeds niet. Manon heeft het nu voorgedaan dus nu is het als het goed is wel gelukt.

    Ik neem me petje voor je af, ik doe het je niet na. Ik vind het geweldig.

    Je trotse vader

  • 09 Augustus 2012 - 18:01

    Dick Bijdevaate:

    Hallo Monique,
    Vandaag hoorde ik van Ida dat je al in de buurt van Reims bent. De Champagnestreek ligt dus voor je. Een prachtig gebied. Ik heb groot respect voor je prestatie ! Doorzetten en genieten !! HG Dick

  • 09 Augustus 2012 - 20:40

    Monique De Groen:

    Hallo,

    Stephanie, ik dacht dat ik een reactie geplaatst had maar kennelijk niet dus. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als je me een keer opzoekt. Kom je dan niet met mij in een gite slapen??

    Pa, leuk dat je nu ook weet hoe je een reactie moet plaatsen. Ik hoorde dat je pok een vlucht naar Aruba hebt geboekt. Gezellig

    Dick, ik ben nu op weg naar Vezelay. In Reims heb ik een lijst met overnachtingsadressen gekregen tot Vezelay. Ik hoop daar rond 25 augustus aan te komen. Het is een schitterende tocht en ik geniet er heel erg van.

    Groetjes, monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Trépail

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 99820

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: