7 augustus 2012 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu 7 augustus 2012 - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Monique Groen - WaarBenJij.nu

7 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Augustus 2012 | Frankrijk, Reims

Vanmorgen alles op m'n gemak gedaan want de mairie ging pas om
09.00 uur open en daar moest ik
de sleutel van de gite inleveren. Toch wel een mooie geste van de Fransen om gratis overnachtingen ter beschikking te stellen. De twee die ik nu gehad heb zagen er ook netjes en schoon uit.
Ik miste  ergens een afslag want in plaats van tussen de velden lopen kwam ik op een D-weg. Het was gelukkig niet heel druk. Ik had wel wat last van een man die constant omdraaide en weer langs kwam en tegen me praatte.  Ik zei hem dat ik hem niet begreep (wilde begrijpen). Hij reed weer een stukje verder en toen ik hem naderde begon hij weer. Ik reageerde niet en hij reed verder. Verderop zag ik hem stil gaan staan. Er kwam een vrouw op een fiets langs en zij zei wat tegen me. Uiteindelijk begrepen we elkaar: het was een "brr-man" en ik moest mijn stokken maar gebruiken om te slaan. De man reed weg voordat ik bij hem was, hij is nog een keer gekeerd en mij langzaam voorbij gereden. Daarna heb ik hem gelukkig niet meer gezien! Omdat ik langs de grote weg liep schoot ik wel lekker op. Vanochtend eindelijk besloten om mijn thermoskan achter te laten, maar gelukkig, in Bethany een restaurantje voor een kopje koffie. Ik heb nu bijna geen overbodige spullen meer bij me, nog wel wat extra toiletartikelen maar die gaan wel snel op.  Na de koffie weer verder, hooguit een uurtje dacht ik. Helaas, eerst dacht ik dat ik verkeerd was gelopen, omgedraaid en een andere weg genomen. Kom ik bij hetzelfde punt uit:  De Snelweg!!  De weg die ik moest hebben (over de snelweg) was helemaal opgebroken en daar kon ik ook lopend echt niet over heen. Geen idee meer hoe ik verder moest. Ik geef het maar eerlijk toe: ik heb de bus genomen! Na een halte ben ik uitgestapt, toen was ik aan de overkant van de snelweg en verder ben ik naar de kathedraal gaan lopen. Er zat speciaal een mevrouw voor de pelgrims. Zij gaf weer een stempel, had een lijst met nieuwe overnachtingsadressen en regelde een hotel. Het is een Etap hotel. Ik heb gekozen  voor een vierpersoonskamer. Heb je geluk dan slaap je er alleen. Maar hier was in ieder geval al een vrouw.  Er was geen routekaart zoals ik in Rocroi heb gekregen dus ga straks op mijn telefoon de route uitzetten. Zit nu dus bij de Mac voor internet en een heerlijke mc flurry mango and nuts.

  • 07 Augustus 2012 - 18:59

    Els Heijnraets:

    Hai Monique,
    Ik weet niet of je de reis zo avontuurlijk had voorgesteld. Ik vind het onvoorstelbaar.
    Zo te lezen gaat het je goed af. RESPECT!!!!!!!!
    Wat leuk dat Tom en vriendin er gisteren waren.
    Vera was vandaag op de koffie en wij hebben met Valerie geboekt voor ARUBA. Bijzonderheden krijg je van Vera. Wij hebben er zin in.
    Voorlopig moet jij de tocht volbrengen en wij kunnen ons verkneuteren op de komende reis.
    Hou vol, groetjes en een kus van ELS.

  • 08 Augustus 2012 - 08:24

    Loes:

    Goedemorgen Monique,
    Voor mijn ontbijt heerlijk jouw laatste verhalen gelezen. Omdat wij veel gevaren hebben in die buurt zie ik alles zo voor me. Ook die taalproblemen zijn heel herkenbaar. Leuk, leuk, leuk. Wandel lekker en geniet veel. Ik volg je op de voet. XX

  • 08 Augustus 2012 - 08:51

    Anke:

    Wat leuk Monique, al die verhalen iedere dag! En wat een belevenissen!! Petje af hoor dat je dat allemaal in je uppie mee maakt !! Wandel ze en ga zo door! Groetjes, Anke xx

  • 08 Augustus 2012 - 13:28

    Valerie:

    Ben net een paar dagen terug uit Engeland en lees voor het eerst je verslagen. Geweldig! Veel wandelplezier en avonturen nog! Groetjes van Valerie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 99794

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: