27 juli 2012 - Reisverslag uit Aische-en-Refail, België van Monique Groen - WaarBenJij.nu 27 juli 2012 - Reisverslag uit Aische-en-Refail, België van Monique Groen - WaarBenJij.nu

27 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 Juli 2012 | België, Aische-en-Refail

Vanochtend om acht uur afgezet in Andenelle. Binnen 20 minuten had ik er twee km op zitten en kwam ik bij de kerk van Andenne. Helaas, ook gesloten. Hoe kom ik aan mijn stempels? Maar gelukkig zat het stadhuis er tegenover en dat was wel open! Ik kreeg niet alleen een stempel maar ook een kopje koffie en een wafel. Wat een goed begin van de dag. Verder gelopen kwam ik uit op de weekmarkt. Flauwe geintjes over mijn "skistokken". Op de markt ook gelijk een appel gekocht (nee, ik hoef geen twee kilo!!). Vrij snel nadat ik Andenne verliet kwam ik langs de Maas te lopen. Daar heb ik de rest van de dag gelopen. Wel saai en warm maar ik maakte wel kilometers! Toen ik even pauzeerde kwam er een fietser langs en hij stopte om te vragen of ik problemen had. Dat ontkende ik en hij gaf me toen tips voor overnachtingsadressen. Ik vertelde hem dat dat al geregeld was (en dit ging dus allemaal in het Frans en met gebaren maar we kwamen er wel uit!). Om drie uur kwam ik in een verkoelende bui :) Namur binnen gelopen. Bij het VVV een stempel gehaald en doorgelopen naar eglise Saint Jacques. Wat een verrassing: gesloten! Morgenochtend start ik daarvandaan en wie weet is de kerk dan wel open! Manon en Iris kwamen me bij de kerk ophalen en we hebben daar gelijk gegeten. Vandaag 26 km gelopen.