Waarom naar Santiago de Compostela? - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu Waarom naar Santiago de Compostela? - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Waarom naar Santiago de Compostela?

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Oktober 2011 | Nederland, Hellevoetsluis

Ruim 9 jaar geleden kreeg ik de mogelijkheid op het werk om te gaan sparen voor een "sabbatical". Ik dacht toen: dat komt mooi uit, over 10 jaar ben ik net 50 geworden, de jongste dochter 18 en ga ik een half jaar doen waar ik zin in heb. Echt vaste plannen had ik niet: een beetje vakantie vieren, weggaan wanneer je maar wilt enz.

Een paar jaar geleden ben ik gestart met wandelen. De vierdaagse van Apeldoorn, de vierdaagse van Nijmegen, Kennedymars van Zeeland, Kennedymars van Someren, met een wandelgroep het grenslandpad gaan lopen, met een vriendin een groot deel van het Pieterpad en nu het Willibrordpad en in oktober 2009 met de wandelgroep gestart met het Pelgrimspad vanaf Amsterdam.

Nu mijn sabbatical dichterbij komt ben ik eens gaan nadenken over wat dan te doen. Toen mijn moeder 50 was geworden werd zij zo goed als blind, werd de diagnose nod-hodgkin gesteld en kreeg zij de ziekte Menière. Dus toch wel een beetje "enge" leeftijd voor mij!

Mijn moeder overleed een week nadat ik gestart ben met het Pelgrimspad en het lijkt me mooi om als eerbetoon aan mijn moeder naar Santiago te gaan lopen. Ook omdat mijn moeder het heel prettig vond om te lopen en zij dit, ondanks haar zeer slechtziendheid, nog lang kon doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hellevoetsluis

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 99850

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: