6 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 6 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

6 december 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 December 2012 | Aruba, Oranjestad

Anderhalve kilo suiker in drie weken hebben de vogels op! Deze suikertante heeft er gisteren maar weer twee kilo bij gedaan. Je moet er wat voor over hebben om al die vogeltjes bij je huis te houden:). Ook het brood en de kaas zijn niet aan te slepen voor de hagedissen. Maar het is een zeer dankbare doelgroep! Gisteren zijn we even boodschappen gaan doen bij Super Food en hebben daar gelijk even koffie gedronken. Jammer, ze hebben een mooie keuken maar er wordt alleen maar gebruik gemaakt van de frituurpan voor patat en frikadellen. Verder liggen er een paar broodjes en heel veel ongebruikte warmhoudbakken, dus ik vermoed dat er nog wel iets gaat komen. De koffie kregen we in kartonnen bekertjes terwijl er heel veel fleurige kopjes stonden. Gisteravond ging het eindelijk weer eens waaien en dat zet vandaag gelukkig door. Vanochtend hebben we lekker in het zonnetje gezeten en ik heb weer een boek uitgelezen. Omdat mijn vader wel moet lopen maar niet te veel kan lopen probeer ik zometeen zo dicht mogelijk in het centrum van de stad te komen. Ik wil een boekhandel opzoeken om te kijken of ze een cursus Papiamento verkopen. Als je regelmatig in een ander land verblijft vind ik dat je ook moet proberen om de taal een beetje machtig te worden. De taal is een mix van Nederlands, Engels en Spaans en van de laatste heb ik al wat woorden opgestoken in mijn laatste maand van het pelgrimeren. Dus ik ben benieuwd. Saludos te mañan!

  • 06 December 2012 - 20:20

    Loes:

    Een andere taal leren is altijd leuk, maar je moet wel veel praktijkervaring opdoen. Dat lukt bij jou natuurlijk prima als je vaak naar Aruba gaat. Ik zit al voor het 5e jaar op Spaanse les dus zou eigenlijk eens langdurig in Spanje moeten verblijven om al het geleerde in praktijk te brengen. Ik moet wel zeggen, naarmate de leeftijd vordert, lukt het steeds minder om alle woorden, verbuigingen en grammaticale constructies te onthouden. Maar mijn hersens blijven kraken (net als mijn spieren!) En... jij bent nog piep, dus je leert in no time Papiaments. toedeLoe(s)

  • 06 December 2012 - 22:43

    ELSH:

    Hai Monique,
    Een andere taal leren is altijd weer een uitdaging. Het leuke in jouw geval is dat je het geleerde direct in praktijk kan brengen. Ik hoop dat je een cursus hebt gevonden.
    Is het gezellig samen met je papa??
    Je zult deze week vast nog wel eens naar Maria en Martin gaan doe ze a.u.b. de groeten van mij. Ik vind dat paar echt heel bijzonder.
    Vandaag was ik aan het oppassen in Nieuwerkerk en de cadeautjes zijn in goede aarde gevallen. Jop is apetrots op zijn haaientand en geeft regelmatig kusjes op zijn volgens hem lievelingscadeau. Leuk he.
    Nog heel veel plezier en geniet nog even van die heerlijke zon.
    Groetjes en een kus van ELS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 100082

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: