7 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 7 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

7 december 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 December 2012 | Aruba, Oranjestad

Ik heb een leerboek Papiaments gevonden en ben gisteren gelijk begonnen met leren. Ik weet de persoonlijke voornaamwoorden en wie, wat, waar, enz. Alleen als er antwoord gegeven gaat worden wordt het nog lastig. Het was wel leuk dat ik vanochtend al woorden herkende op borden langs de weg en wat mensen tegen elkaar zeiden. Vandaag ga ik een aantal werkwoorden en getallen leren. Vanochtend zijn we naar de Alto Vista kapel gereden. Ik probeerde ook nog zo dicht mogelijk bij het water te komen met de auto maar de weg werd zo slecht dat ik maar omgedraaid ben. Mijn vader kon in ieder geval wel de zee zien maar door de oneffen weg (ze mogen hier wel eens asfalteren!) durfde hij het niet aan om er naar toe te lopen. We zijn natuurlijk ook de kapel nog even in geweest, net tussen twee "bananabussen" met Amerikanen in. Bij de Mac, die inmiddels weer open is, hebben we een ijskoffie gedronken. Vanavond gaan we uit eten bij de Bingo. Omdat deze zaak acht jaar bestaat gaan de prijzen "op hun kop". De prijzen die normaal in dollars zijn worden nu in florijnen gerekend. Voor de dollar wordt normaal 1,75 florijn betaald dus dat scheelt nogal wat. Hopelijk is er een tafel vrij.

• 08 December 2012 - 12:17

ELSH:

Hai Monique,
    Uit je verslagen begrijp ik dat het helemaal; goed gaat met jullie twee.
    Is de weg ze slecht door de regen of is het nog steeds zo warm zonder wind???
    Hier heeft het vannacht tamelijk hard gevroren. Het is hier echt winter.
    Op dit moment schijnt de zon en ik ben net terug van een fikse wandeling met de hond.
    Have a nice day en eet smakelijk voor straks.
    Groetjes en een kus van ELS.

• 08 December 2012 - 12:28

Valerie:

Bon dia Monique y Pappa,

Gistervanond de buren ogehaald bij Schiphol ( ze kwamen uit La Palma ) en eindelijk medestanders gevonden om over de winter in Nederland te praten! Vandaag schijnt de zon - ook goed voor mijn humeur. Maandag gaan wij de verhalen van ons verblijf nog even ophalen. Geniet van jullie dagen daar.

Groetjes,

Valerie