23 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 23 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

23 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Wat doe je als je zo graag van die leuke kerstspullen wil kopen en ophangen maar dit uit principe pas na Sinterklaas doet. Nou, dan vier je gewoon op 22 november (thanksgiving) pakjesavond. Dit met hopi danki aan Sinterklaziena Netty die voor ons een cadeautje met bijpassend gedicht had verzorgd en daarbij nog een zak strooigoed! Echt heel leuk. We hebben gezongen hoor Sinterklaas! Vanochtend hebben we de auto bij de duikschool geparkeerd en zijn over het strand, door het lekkere zeewater, naar de stad gaan lopen. Onderweg genoten we van de pelikanen die met snoekduiken het water inschoten en met hun vangst weer naar boven kwamen. In de stad aangekomen zijn we langs het beeld van de jonge Wilhelmina het park van het Renaissancehotel ingegaan waar een hele groep leguanen zat. In plaats van weg te lopen kwam er een leguaan op me af. Nu ben ik er niet echt bang voor maar dit vond ik toch niet prettig. En ook als ik achteruit liep bleef hij me volgen, bleek het door mijn gele slippers te komen volgens een Amerikaan. En inderdaad, toen ik ze uitdeed ging hij met zijn tong over de slippers. Bij de haven zijn we koffie gaan drinken en daarna zijn we de stad nog even ingelopen. Via het gemeentehuis zijn we naar Fort Zoutman gelopen waar we het historisch museum bezocht hebben. Omdat ik hier "woon" betaalden we een lagere prijs, dus dat was weer meegenomen. Vervolgens zijn we over het strand teruggelopen naar de auto en toen moest natuurlijk eindelijk de Super Food bezocht worden. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat, een schitterende winkel. We hebben de boodschappen voor het eten van vanavond gekocht en nu zitten we lekker met een boterham en iced muntthee (erg lekker, Tom en Eva) in de tuin. Straks gaan we nog even naar de zee om te zwemmen en vanavond naar de stad want we zagen dat er vanavond een muziekoptreden plaatsvindt op het strand. En dan morgen maar eens leuke gekleurde lampjes gaan kopen en ophangen:)

• 23 November 2012 - 20:18

Joop Heijnraets:

Nou, nou....dat is best een vol dagje zo. Er komen nog veel meer daagjes, ladies, dus kalm aan, dan breekt het lijntje niet.
    Dus jullie gaan eindelijk zwemmen in zee. Lijkt mij fantastisch.
    En vanavond "stappen", leuk. Heeeeel veeeel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Big Hug for all of you and a VERRY Big Hug voor.......................... Juist

• 25 November 2012 - 13:48

Tom:

Hoi,

We weten niet of je achteraf nog reacties terugleest, maar iig goed dat de iced thee bevalt. Bij de Xenos verkopen ze de theezakjes.

Veel plezier nog met de leguanen!
    Tom & Eva