24 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 24 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

24 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Wij zijn dus gisteren naar het strand gereden voor de muziek, maar het bleken twee besloten feestjes te zijn. Omdat we via het strand binnen waren gekomen, eigenlijk buiten natuurlijk maar in ieder geval niet via de hoofdingang, hadden we dat niet gelijk door totdat mensen naar ons keken en elkaar aanstootten:). Toen zijn we maar de auto ingestapt en naar het centrum gereden waar ik zowaar direct een (de laatste) parkeerplaats vond. Ook daar was overal live music, de een probeerde de ander te overstemmen, dus zijn we daar op een terrasje gaan zitten. We zaten vrij centraal dus onder het genot van cocktail Aruba Aribi en een iced coffee hebben we daar zitten genieten. Op de terugweg heb ik bij een paar rotondes de auto stil gezet om foto's van de kersttaferelen te maken. Thuis aangekomen hebben we nog lekker met een wijntje buiten gezeten tot half een. Daardoor waren we vandaag vrij laat op. Ik kwam er om acht uur uit, Vera zat al buiten, maar Els en Valerie hoorde ik, boven het geluid van de ventilator uit, nog lekker snurken. Omdat het water in de douche niet wegliep ben ik naar de Wema gereden om een zuignap en ontstoppervloeistof te kopen. Eerst heb ik de pomp van de septictank aangezet en heb Vera daarover verdere uitleg gegeven (gelukkig is ze een beetje verkouden). Toen ik terugkwam waren de anderen ook uit bed en heb ik de douche ontstopt, gelukkig werkte het wel snel. Na het ontbijt zijn we naar de Alto Vista kapel gereden waar we alle vier een kaarsje hebben gebrand. Deze pelgrimskapel staat er sinds 1952 maar is op de plaats gebouwd van de oorspronkelijke kapel uit 1750. Een keer per jaar, in oktober, vindt er een pelgrimstocht plaats vanuit San Nicolas naar de kapel, een wandeling van ongeveer 30 km. Een aardige tocht in de warmte. Vanuit de kapel zijn we naar de zee gaan lopen. Deze, aan de noordkant van het eiland, is een stuk wilder dan aan de stranden aan de andere kant van het eiland. Op de terugweg naar Oranjestad kwamen we langs een, helaas gesloten, café/restaurant waar overal kerstspullen stonden, allerlei rekken met kerst, paspoppen, aloë vera met kerstballen, kerststal enz. Heerlijk om er uren naar te kijken en steeds weer iets nieuws te ontdekken. Nu zitten we bij de Certified aan de ijskoffie met saucijzenbroodje, dat hadden we wel weer verdiend!