19 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 19 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

19 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 November 2012 | Aruba, Oranjestad

De barbecue was erg lekker. Martin zorgde voor het vuur, hout met maar een beetje kolen, Maria voor het vlees. Bij een barbecue in Nederland lijkt het meer te gaan om alle bijgerechten, waardoor je als het vlees klaar is, daar bijna geen trek meer in hebt. Maar hier heb je vlees en brood en dat is ook meer dan genoeg.
Op Schiphol en op luchthaven Reina Beatrix is het al volop Kerst. Voor mij komt Kerst nog steeds pas na Sinterklaas en ik was benieuwd of ze hier ook Sinterklaas vieren. In de supermarkten liggen kruidnootjes, kikkers en muizen en chocoladeletters, maar helaas geen pepernoten. Op de rotondes worden overal wanstaltige kerstbomen neergezet en hier vlakbij op een rotonde zijn allemaal mensen deze aan het versieren. Het lijkt wel of ze hun eigen overbodige kerstspullen kwijt willen maar het is wel leuk dat ze dat samen doen. Gelukkig hoorde ik vandaag buiten kerstliedjes ook sinterklaasliedjes in het Papiaments, een voor mij onbekend liedje en "zie de maan schijnt". Hieruit blijkt toch dat ze sinterklaas vieren. Ik ben benieuwd of ik de Goedheiligman tegen ga komen en dan is nog de vraag: zou hij zijn warme tabberd aanhebben of loopt hij in zijn korte broek?

• 20 November 2012 - 13:34

Loes:

Mocht je een sinterklaas in korte broek tegenkomen: dan graag een foto.

• 20 November 2012 - 14:43

Valerie:

Hoi Monique,

Ben net begonnena mijn spulletjes bij elkaar te zoeken voor de reis morgen. Vera het ons al ingecheckt dus er rest ons alleen nog om morgen op tjd op te staan om de trein te halen. Ik heber heeeeeel el zin in!
    Tot morgen,

Valerie