18 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 18 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

18 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de nieuwe Super Food ben ik er nog even naar toe gereden maar helaas, niet open. Waarschijnlijk heeft er wel een officiële opening plaatsgevonden. Dibsdag gaat hij pas open voor de klanten zag ik op het aanplakbiljet bij de oude Super Food waar ik toen maar even naar toe ben gegaan. Vanochtend werd ik pas tegen half negen wakker, echt een zondagochtend. Met een pot thee, yoghurt met muesli, een boek (mijn tweede sinds mijn aankomst) en een flesje nagellak heb ik mij vermaakt tot half elf. Daarna ben ik de was gaan doen. We durven hier nog geen wasmachine te kopen, zijn bang dat deze bij onze volgende vakantie dan weer verdwenen is, dus de was gaat op de hand. Nu draag je hier niet zoveel kleren en ik hou het bij door iedere dag een emmer met het wasgoed, wasmiddel en water in het zonnetje te zetten en het halverwege de middag uit te spoelen en op te hangen. Door de wind en zon is het dan zo droog. We hebben geen boiler en dus maar een kraan en het water dat eruit komt is meestal lauw. Je kan het water hier gewoon drinken alleen is het dan wel zo prettig om het wat kouder te hebben dus hebben we een koelkast waar we aan de buitenkant water kunnen tappen. Terwijl ik met de was bezig was kwamen Martin en Maria langs op weg naar de winkels. Martin heeft het raampje opgemeten en Maria vroeg of ik vanavond wilde komen barbecuen. Dat wil ik dus wel. Vanmiddag ga ik ook even gebruik maken van haar naaimachine om van de klamboe de losse lappen aan elkaar te stikken. Door de wind en de ventilator komen er anders openingen in de klamboe en de muggen maken daar gretig gebruik van en daar zijn wij niet blij mee! Na de eerste beten ben ik me toch maar overdag ook in gaan smeren en gelukkig is er niets meer bijgekomen. Inmiddels zijn de andere twee slaapkamers ook schoon, heb ik de hangmat opgehangen, de pomp aangesloten voor de septictank en de buitendouche aangesloten en opgehangen. Ja, het leven van een Arubaanse huisvrouw is zo rustig nog niet!

  • 18 November 2012 - 21:29

    Vera:

    Hoi, je hebt het maar druk zeg met al dat poetsen en repareren. Heb je ook nog tijd om uit te rusten? Hier is het grauw weer, dus binnenkort de zon is wel een aanlokkelijk vooruitzicht!
    Groetjes
    Vera

  • 19 November 2012 - 07:15

    Els:

    Klinkt heerlijk!! liefs vanuit druilerig NL.
    Veel plezier met je logeetjes straks !

  • 19 November 2012 - 11:36

    Stephanie:

    Hi dushi,

    Je hebt de boel al weer aardig op orde daar.. kan het uitrusten beginnen, ha, ha. Het blijft leuk om je verhalen te lezen, ook al gaat het over supermarkten en schoonmaken en niet over "eenzame" wandeltochten dit keer... Vooral bij het verhaal over je val bij de supermarkt en de opmerking van Auke moest ik erg lachen. Alvast veel plezier met je vriendinnen binnenkort, maar dat zal ongetwijfeld gaan lukken.

    Kus,

    Stephanie

  • 19 November 2012 - 14:01

    ELS:

    Hai Monique,
    Volgens mij heb je nu wel genoeg gepoetst. Even nog van je rust genieten.
    Vanmorgen hebben wij gezellig koffie gedronken bij mij. Iedereen dacht ik neem wat lekkers mee voor bij de koffie dus wij zijn nu al in gewicht toegenomen. Hoe moet dat dan op Aruba????
    Veel wandelen met onze voetjes door de golfjes. Het lijkt me heerlijk.
    We hebben vandaag de laatste afspraken gemaakt.
    Wij gaan om 7.00 uur rijden naar het station Schiedam. ( Joop brengt ons weg ). De koffie staat klaar om 6.45 uur. Het lijkt vroeg maar de laatste dagen is er verschillende malen brandalarm geweest in de Schipholtunnel.
    Groetjes en een kus van ELS.

  • 19 November 2012 - 14:52

    Valerie:

    Hoi hoi,

    Ben vanmorgen bij Els achtergekomen dat je in Aruba ook een blog schrijft! Hee leuk voor ons om in de stemming te komen. Ik ben nu aan het bedenken wat ik allemaal moet doen voor woensdag. Wij zijn de afgelopen dagen in Duitsland geweest - heel mooi herfst weer daar, maar het is hier nu erg mistig en koud en ik verlang echt naar de zon en de warmte.
    Geniet nog even een paar dagen van de rust na de grote schoonmaak want wij komen eraan!!!!!!

    Valerie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 100103

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: