27 en 28 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 27 en 28 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

27 en 28 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 November 2012 | Aruba, Oranjestad

We hadden gisteren zo'n volle dag dat ik helemaal geen tijd had om mijn blog bij te werken. De dag begon met een bezoekje aan de wasserette want beddengoed voor vier personen ga ik niet in een emmertje wassen. Er moesten wel wat waslijnen bijgespannen worden onder het afdak want er viel af en toe een flinke bui. Daarna zijn we naar de duikschool gereden en hebben we koffie gedronken met nog een aantal Nederlanders. Els, Valerie en Vera zijn gaan zwemmen en omdat ik mijn fototoestel was vergeten ben ik weer even terug gereden. Gelukkig was de Zeerover nu wel open dus hebben we kunnen genieten van garnalen, mulato (vissoort die voornamelijk bij Aruba voorkomt) gebakken bananen en patat. De vis wordt bij het restaurant aan wal gebracht, schoongemaakt en direct verkocht dus verser kan het niet. We wilden naar de grotten met indianentekeningen, Indianen zijn de oorspronkelijke bewoners van het eiland, maar helaas konden we die even niet vinden, morgen gaan we weer op zoek. Wel kwamen we bij de Natural Bridge uit, tenminste de brokstukken ervan. De brug zelf is op 3 september 2005 ingestort. Ook daar is het weer zo mooi bij het zeewater dat tegen de rotsen aanbeukt. Inmiddels was het half vier en tijd om naar huis te gaan. We hebben de bedden opgemaakt en een verfrissende douche genomen voor we weer naar de kapel van Alto Vista reden maar nu om een openluchtmis, in Papiamento, bij te wonen. Er waren bijna alleen maar Arubanen, en door het uitzicht, schitterende regenboog en ondergaande zon was het een mooie belevenis. Daarna rijd je dan in een hele colonne de berg weer af, wij naar de supermarkt want help, de rosé was op. Maar voor we naar huis gingen bezochten we het Bon Bini (welkom) festival in het historisch museum. Er was een dansgroep en we kregen dansen voor het Carnaval, voor de Nederlanders (in rood, wit, blauw en oranje kleren) en een Spaans optreden te zien. Ook werd er op een cilinder box gespeeld en er was een zanger. Het programma werd aan elkaar gepraat met informatie over het eiland en wat er allemaal te gebeuren staat de komende maanden, vooral carnaval is hier heel belangrijk. Je kon daar local food kopen en dat bestond uit vis of geitenvlees. Om tien uur waren we eindelijk thuis. Vanochtend zijn we naar een dierenopvang geweest. De dieren komen van een dierentuin die hier ooit is geweest en een aantal dieren die hierheen gesmokkeld zijn of die mishandeld werden. Maria was daar nog nooit geweest dus die hebben we ook meegenomen. Het park draait helemaal op vrijwilligers en donaties en ziet er heel mooi uit. De dieren zitten in schone hokken, de tuinen zijn netjes aangelegd en het is erg jammer dat het bij de toeristen niet echt bekend is, wij kwamen er toevallig langs. We kregen ook nog wortels en brokjes mee voor de verschillende dieren. Daarna zijn we nog even koffie gaan drinken. Nadat we Maria thuis hebben afgezet zijn wij doorgereden naar de supermarkt van Ling. Loes, jij vroeg ons wat we aten. We hebben pasta gegeten, een Indiase maaltijd, rösti met broccoli en vis, vanavond wordt het nasi, bij de buren nasi en gisteren dus geitenvlees. Allemaal heel erg lekker. Nu is het tijd om van het zonnetje te genieten en eind van de middag gaan we weer afkoelen in de zee! Vergeet ik bijna te vertellen dat de twee duifjes geboren zijn:)

• 28 November 2012 - 21:06

Els:

die dieren zijn wel wat voor mij.

• 29 November 2012 - 19:48

Loes:

Laat die dieren maar lekker daar. De asiels zitten hier overvol en de temperatuur is daar beter. Vannacht hier -2 graden.