17 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 17 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

17 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Als er iets is waar Aruba geen gebrek aan heeft dan zijn het wel supermarkten. De meeste supermarkten zijn in handen van Chinezen, waarvan Ling & Sons wel de mooiste is. Volop versafdelingen en alle etenswaren (ook stroopwafels, drop en nu ook vast wel sinterklaassnoep) zijn er te krijgen. Een supermarkt die niet van Chinezen is is de Superfood. Ook daar zijn ze ruim gesorteerd alleen het pand is wat oud. Een minder leuke herinnering aan Superfood is dat ik vorig jaar viel en languit voor de ingang lag, ik miste een afstapje. Nog erger was dat Auke toen hardop zei: drankgebruik zeker! Alleen maar omdat ik de dag ervoor een cocktail nam op het strand en daarna misselijk en duizelig was. Later kon ik er om lachen maar als mensen naar je toe komen om te vragen of het gaat en ze allemaal naar je kijken .... Maar Superfood heeft een nieuw pand gebouwd en vandaag was de opening. Omdat er ook een eettentje bij zit besloot ik om er vroeg (8.00 uur) heen te gaan en daar gelijk te ontbijten. Maar helaas, er hingen wel heel veel ballonnen maar er was nog niemand en er was niets open. Dan morgen of overmorgen maar naar de nieuwe Superfood en nu maar ontbijten bij de Mac, kon ik gelijk op internet. Daar was de hele voorgevel dichtgetimmerd, geen idee wat er gebeurd is. Ik ben doorgereden naar de Delifrance, yes wifi, en heb daar ontbeten. Toen ben ik maar bij de Certified (ook van een Chinese eigenaar) gaan winkelen. Bij Certified verkopen ze werkelijk alles, je moet alleen even zoeken. Als je binnenkomt sta je in de supermarkt met een aardige afdeling groenten en fruit. Achterin ga je door klapdeuren naar een afdeling waar ze van alles voor in huis, de tuin en auto hebben, van plastic bakjes tot ovens en grasmaaiers. Ook verkopen ze speelgoed. Daarnaast hebben ze een bovenverdieping waar meubels verkocht worden. In mijn boodschappenkar zat vandaag, buiten etenswaren, een kastje voor in de badkamer en een weegschaal. In deze warmte eet je niet echt veel en drink je veel water maar een ijskoffie gaat er ook wel in. En aangezien ik de spijkerbroek die ik op de heenweg aan had ook op de terugweg aan moet wil ik toch een beetje op mijn gewicht letten. Maar ach, het is een stretchbroek!

  • 17 November 2012 - 23:01

    Loes:

    Leuk dat tijdverschil. Ik ga nu naar bed want het is hier 23.01 uur. Truste.

  • 18 November 2012 - 09:31

    Els:

    Herkenbaar deze verhalen. Ik zie gelijk de supermarkt weer voor mij (st eustatius) met van die mega diepvriezen etc...... Ken gelukkig niet het verhaal van languit-op-straat en ik had Auke gelijk een knal verkocht, haha. geniet van je dag, hier miezer en kou... kus van 2 !

  • 18 November 2012 - 14:22

    ELS:

    Hai Monique,
    Volgens mij gaat het helemaal goed daar bij jou. Het is hier nu zondagmiddag en Jop logeert bij ons. Gisteren was de premiere van het toneelstuk over Hannie Schaft waarin Stefanie de rol van Truus speelt.
    Het was heel mooi en goed gespeeld. Het was om half elf afgelopen en daarna geborreld. We waren uiteindelijk 0m over twaalven thuis.
    Het wordt echt tijd om op vakantie te gaan.
    Groetjes en een kus van ELS en ook van Jop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 99848

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: