16 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 16 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

16 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Gisteren heb ik alle ramen voorzien van een hor, waarbij helaas een ruitje is gesneuveld. Ik was zo enthousiast aan het timmeren dat het ruitje uit de sponning schoof. Maar zoals ik al vertelde zijn het een soort lamellen die je los kan kopen en ik wist ook bij welke zaak. Alleen zijn zij verhuisd naar een nieuw pand en daar ben ik nog niet geweest. Auke en ik zijn er wel eens langs gereden dus ik wist in welke buurt ik moest zijn. En wanneer moet je dan zo'n ruitje kopen? In de avondspits terwijl het ook nog bijna donker is. Niet zo slim! De winkel heb ik niet kunnen vinden en ik heb bijna alleen maar stapvoets kunnen rijden. Op de terugweg ben ik maar even bij de Wema naar binnen gegaan om nog wat spijkers te halen. Heel handig verkopen ze die hier los. Ik pakte een handje uit de bak en ging het laten wegen. Moest je minimaal 100 gram kopen terwijl ik dacht dat je met dit systeem niet met allemaal restjes zou blijven zitten:) te logisch gedacht! Ik ben maar even naar de buren gelopen om te vragen waar de nieuwe Kooiman nu zit. Ik zat wel in de goede buurt alleen had ik nog iets door moeten rijden. Maar Martin heeft nog raampjes liggen dus ik hoef er niet meer naar toe. Ik heb gelijk de babyschildpadjes bewonderd. Maria ging naar de markt voor groente en fruit maar kwam met schildpadjes thuis, ze waren zo schattig! Dus ik denk dat ze ook niet gebruikt gaan worden voor de soep. Vanochtend werd ik wakker van onweer en regen, goed voor het stof. En binnen lag er ook nog aardig wat stof dus ik ben maar gaan schoonmaken. De voorste twee delen van de woonkamer en de keuken zijn nu spic en span. Ik heb alles uit de kasten gehaald en afgewassen, de kasten van hun plaats gehaald om erachter en eronder alles schoon te maken, de ramen schoongemaakt en de vloer gedweild. Ik ben niet echt meer geschrokken van de gekko's die achter de kasten zaten en weg schoten. We hebben er een stuk of vier binnen zitten, waaronder een kleintje dat net van plastic lijkt, een beetje doorzichtig nog. Bij het schoonmaken had ik radio Kelkboom opstaan met o.a. gezellige Arubaanse muziek, vreselijke reclames, het Nederlandse nieuws en het Arubaanse nieuws. Daarop hoorde ik dat je dinsdag of woensdag op tijd naar het vliegveld moet gaan. Ik dacht dat het te maken had met de wegomlegging maar er staat een rampenoefening gepland met een neergestort vliegtuig. Ik ben blij dat ik dit weet anders zou ik toch wel schrikken als ik hier iets van zou horen. Het heeft gelukkig niet lang geregend maar het was wel veel water. Ook de natuur kwam weer een beetje tot leven. Ik had gisteren Auke aan de telefoon en vertelde hem dat ik bijna geen vogels en hagedissen zag. De enige vogels die ik tot dan toe had gezien waren duiven. Die heb je hier in drie maten. Van de kleinste soort zit in het hok achter de douche er een op een nest gebouwd in de haspel van de tuinslang. Het beestje vliegt iedere keer weg als ik de douche aanzet of het toilet doortrek. De hor bij het doucheraampje heb ik er dus voor gezet toen het duifje weer eens gevlucht was. Ik heb gelijk in het nestje gekeken en er liggen twee eitjes in. Ik heb de eerste dag ook al een bak gevuld met suiker voor de gele suikerdiefjes maar ook die had ik nog niet gezien. Maar na de regen kwamen de grasmusjes en de hagedissen tevoorschijn en zag ik een kolibrie en de eerste oranje Troepiaal. En vanmiddag hoorde ik een hoop kabaal, zat er een Troepiaal in de suikerbak, hing er een suikerdiefje aan het touw van de bak en zaten er nog twee troepialen op het hek. Morgen nog maar even een paar kilo suiker gaan halen!

  • 17 November 2012 - 16:18

    Loes:

    Hoi Monique, heerlijk dat tropische verhaal. Heb gelijk even gegoogeld om de oranje troepiaal en het suikerdiefje te zien. Prachtige vogels. Het is hier nu 16.00 uur en de lampen zijn al aan. Wat een grafweer!
    toedeLoe(s)

  • 18 November 2012 - 14:29

    ELS:

    Hai Monique,
    Het lijkt wel een dierentuin bij jou daar. Je maakt me op deze manier wel heel nieuwsgierig.
    Een fotocamera heb ik in ieder geval nodig.
    Groetjes en een kus van ELS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 99829

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: