15 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 15 november 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

15 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 November 2012 | Aruba, Oranjestad

Zo, gisteren maar begonnen met de schoonmaak. De roze slaapkamer is schoon, je kan weer naar buiten kijken en ik heb mijn kleren daar vast in de kast gelegd. Als volgende week Els, Valerie en Vera er zijn wordt dit tijdelijk mijn slaapkamer. Toen we vorig jaar gingen inrichten leek het me leuk om voor elk bed een sprei te maken met bijpassende gordijnen. Manon en Iris kwamen ook en natuurlijk kozen zij voor roze. Fuchsia gordijnen, van een dekbedhoes maakte ik een gewatteerde sprei en op Aruba kocht ik een roze muurverf. Auke schrok zich tot toen ik het erop smeerde. Hij was blij dat er net te weinig verf was zodat ik het aan moest lengen met wit zodat twee muren iets lichter van kleur waren. Compleet gemaakt met een zwarte kast en witte klamboe Is het een leuke kamer geworden. Afgelopen mei was het zelfs nog een honeymoonsuite toen Eva en Sjors bij ons logeerden en hier gingen trouwen. Vervolgens heb ik het hele huis goed aangeveegd en de porche ontdaan van alle aangewaaide stof en dode beesten. De ramen in het voorste deel van de kamer heb ik met een kwast vast zandvrij gemaakt zodat ze alleen nog maar met de glassexdoekjes verder schoongemaakt hoeven te worden. We hebben hier ramen in de vorm van lamellen dus met een wisser en zeem gaat dat niet zo goed. Ook heb ik de luifel opgehangen om in de wind uit de zon te kunnen zitten. Omdat ik nog niet echt veel had geslapen ben ik om half acht al met een boek naar bed gegaan. Om tien uur werd ik wakker en heb het licht maar uitgedaan. Vervolgens heb ik goed geslapen. Ik werd wel om twee uur weer wakker maar viel weer snel in slaap. Om half zeven was het licht en ben ik eruit gegaan. Daarna ben ik heerlijk met een ontbijt en een boek buiten gaan zitten. Omdat er alleen maar horren voor de slaapkamers zitten en er nog vier grote ramen zijn waar alle muggen enz. door naar binnen kunnen ben ik net gaas gaan kopen om alle ramen af te dekken. Ook moest er nog een ventilator komen want ook die waren verdwenen na de inbraak. Inmiddels hadden we er al twee maar je hebt ze echt in iedere slaapkamer nodig om de warmte een beetje te verdrijven. Het eiland is niet groot maar als je hier gaat winkelen ben je gauw een halve dag onderweg. Hadden ze eerst bij de Wema ook ventilatoren, nu heeft alles plaats gemaakt voor kerst. Dus naar een andere winkel die weer een paar kilometer verderop zit. En als je dan toch aan het rijden bent, er moest een prepaidkaart voor de telefoon komen en aangezien ik twee ansichtkaarten had gekocht ben ik ook nog op zoek gegaan naar een postkantoor voor de postzegels. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt en kan ik straks aan het klussen zodat het wat moeilijker wordt voor al die muggen en andere vliegende beesten om binnen te komen. De eerste muggenbeten heb ik alweer binnen, ook overdag zijn ze hier actief. Je moet er wat voor over hebben om in de zon te zitten!

  • 15 November 2012 - 19:31

    Linda Prins:

    vandaag was het KOUD !! en jij met je reetje zweten om die boel op te fleuren, bofkontje! hoera ik geniet weer van je verhalen....
    gr Linda.

  • 16 November 2012 - 19:55

    ELS:

    Hai Monique,
    Jij heerlijk aan het zweten terwijl jij bezig bent.
    Hier is het nattig koud , eigenlijk onaangenaam. Des te meer verheug ik mij op het moment dat ik in de zon zit.
    Vanmiddag was ik in de molenwinkel en iedere keer dat de deur openging kwam er er zo'n lading frisse lucht binnen. Daar het nogal druk was gebeurde dat vele malen. Maar ik blijf het leuk vinden.
    De voorbereidingen zijn in volle gang en ik ben druk doende om de niemendalletjes ( jurkjes ) te strijken.
    Welterusten en een kus van ELS.

  • 17 November 2012 - 00:20

    Joop Heijnraets:

    Hoi Monique,

    je hebt het niet makkelijk zo in je eentje en met al dat werk. Maar de zon maakt een hoop goed denk ik. Ben je al een beetje geestelijk voorbereid op de vrouwen-invasie komende week.
    Els verheugt zich erg op alles wat haar te wachten staat. Ik weet zeker dat jullie vieren een super 10 dagen voor de boeg hebben. Pas je een beetje op mijn Els???
    Hartelijke groet
    Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 100125

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: