14 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu 14 december 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Monique Groen - WaarBenJij.nu

14 december 2012

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 December 2012 | Aruba, Oranjestad

En dan is het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Voorbij is het mooie weer (gisteren na een paar goede regenbuien toch nog zon gehad) en nu zit ook mijn verlof er bijna op. Nog maar drie weken en dan begint het "normale" leventje weer. Eergisteren hebben we, ondanks dat ik geen vis eet, heerlijk gegeten bij de Zeerover. Vervolgens heb ik bij een van de giga huishoudelijke artikel winkels een plastic opbergbak gekocht want er blijven weer meer kleren op Aruba. Mijn koffer is nu zo goed als leeg, tenminste met mijn kleren. Omdat de koffer van mijn vader in die van mij past hebben we dat maar gedaan. Dan kan hij rustig met zijn rollator lopen en heb ik maar een koffer mee te sjouwen. Gisterochtend heb ik eerst een bezoekje aan de wasserette gebracht. Gelukkig hebben we een groot afdak want het goot. De temperatuur en de wind zijn op Aruba zo gunstig dat de was dan toch droogt zonder dat het klam wordt. Bij de Super Food heb ik appelflappen gekocht voor bij de koffie bij Jack op de duikschool. Daar waren ook Ton, Wim, Francien, Hans en ene John. Laatstgenoemde vroeg of het vliegtuig vol zat en volgens mij was dat niet zo. Hij wilde eigenlijk ook naar Nederland maar een ticket kostte zo'n 800 euro en dat had hij nog niet. Daarom ging hij kijken of hij dat vandaag nog even bij elkaar kon verdienen(!). Ik zag hem wel bij het vliegveld, volgens mijn vader vroeg hij geld aan andere mensen om een ticket te kunnen kopen maar ik geloof niet dat dat gelukt is. Na de duikschool zijn we naar huis gegaan om in te pakken en op te ruimen. Omdat het huis maar een week leeg staat hoefde ik niet alles op te bergen, dus dat scheelde weer. Maar toch ben je wel even bezig met wegbergen van niet meer te gebruiken spullen, stoelen die naar binnen moeten, vloeren dweilen met het speciale anti-beestjes schoonmaakmiddel, afsluiten van het water na natuurlijk nog een verfrissende douche te hebben genomen. En dan weer in de spijkerbroek hijsen, sokken en schoenen aan, een laatste check en alles afsluiten. Tussen de middag hadden we al afscheid genomen van Martin en Maria, fijne buren waar je altijd op kunt rekenen! Natuurlijk stonden we weer in de file naar het vliegveld toe maar we konden wel gelijk inchecken en onze bagage afgeven. Nog even een kopje koffie genomen en toen door de douane. We mochten met voorrang het vliegtuig in en mijn vader werd met een rolstoel tot aan het vliegtuig gebracht. We hadden gelukkig allebei een comfort stoel geboekt dus meer ruimte, wel zo prettig bij een nachtvlucht. Het vliegtuig ging op tijd de lucht in en na een tussenstop op Bonaire vlogen we naar Amsterdam.
Dit is nu dus echt mijn laatste blog. Ik wil jullie weer allemaal bedanken voor het lezen, zowel in Nederland als op Aruba. Mi ta desea boso Bon Pascu i Felis Ana Nobo! Ayo!

  • 14 December 2012 - 13:39

    Ida Heus:

    Dag Monique en Bertus,

    Heb genoten van al jullie belevenissen, geweldig!
    Ik wens jullie een goede reis terug.

    Terugkijken, nagenieten en weer vooruit kijken, that's life.

    Hele fijne feestdagen met alle familie en graag tot ziens.

    Groetjes van Ida en Ed




  • 14 December 2012 - 20:49

    Loes:

    Hoi Monique, hartelijk bedankt voor al je leuke verhalen. Ik heb ervan genoten en reisde een beetje met je mee. Voelde en beleefde de tropische warmte. Heerlijk. Maar je hebt nog minstens 35 jaar te gaan, dus wens ik je nog veel avontuurlijke reizen toe. En dan weer bloggen natuurlijk.
    Ik wens je ook gezellige kerstdagen en een heerlijk 2013 voor jou met allen die je lief zijn.
    Tot ziens!

  • 14 December 2012 - 22:21

    Els En Roland:

    Ha Monique. Als je dit leest ben je weer in NL. Leuk al die maanden Monique-blog, we hebben ervan genoten. Ik was zelf zo vaak op de Antillen dat ik de warmte kon voelen en de supermarkten kon ruiken. Liefs en tot gauw, Els. En groetjes van Roland!

  • 15 December 2012 - 09:45

    ELSH:

    Hai Monique,
    Allereerst wil je bedanken voor de verslagen van al die maanden. Joop en ik hebben ze met heel veel plezier gelezen. Nu is het over en ben je weer in dat koude Nederland.
    Je hebt nog enkele weken om te wennen en dan begint het harde werkende leven weer. Eerst nog maar even genieten van je familie tijdens de feestdagen.
    En nu voorlopig voor de laatste keer
    GROETJES EN EEN KUS VAN ELS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Toch maar weer een blog bijhouden...

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

14 december 2012

12 December 2012

12 12 12

10 December 2012

10 december 2012

09 December 2012

9 december 2012

08 December 2012

8 december 2012
Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 99794

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: