Weer naar Santiago! - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu Weer naar Santiago! - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Monique Groen - WaarBenJij.nu

Weer naar Santiago!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Juni 2015 | Nederland, Hellevoetsluis

De voorbereiding voor mijn nieuwe tocht naar Santiago is in volle gang.

Vorige week heb ik een ticket gekocht naar Bilbao, kosten € 83,00 enkele reis. Daar valt niet tegen op te treinen of te autorijden. Op maandag 13 juli vertrek ik vanaf Zaventem. De nacht ervoor slaap ik bij Tom en Eva in Mechelen en 's morgens word ik dan naar het vliegveld gebracht. Om kwart voor 7 vliegen en om half 9 ben ik dan in Spanje. De bedoeling is dat ik die dag dan gelijk wat kilometers ga maken.

Het nieuwe paspoort, waarmee ik toegang krijg tot de pelgrimsherbergen, is binnen. Natuurlijk ga ik weer op jacht naar de stempels:) Het boekje voor het eerste deel van de route (Camino del Norte) had ik al, het boekje met routebeschrijving van de Camino Primitivo is er nu ook.

Om zo min mogelijk mee te nemen heb ik wat extra uitgaven gedaan voor sokken van merinowol. Schijnen geurloos te blijven, ben benieuwd. Ik kan het dan met 2 paar sokken af. Een zijden lakenzak is gisteren ook binnengekomen, weegt bijna niets en is groot genoeg om als onderlaken te gebruiken. Mijn verjaardagscadeau van de kinderen is vandaag binnengekomen. Helaas moet ik nog 14 dagen wachten om te zien wat er in zit, maar ik weet wel dat het iets voor mijn tocht is:)

En nu dus het aanmaken van de nieuwe blog. Natuurlijk probeer ik deze weer zo goed mogelijk bij te houden als herinnering voor mezelf en om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen onderweg.
Wat ik daarvoor wel nodig heb is een nieuwe batterij in mijn telefoon. Er was er al één binnengekomen maar omdat ik een beetje onhandig was ging dat niet goed. Maar een goed bedrijf: de nieuwe is al weer onderweg!

De komende weken ga ik uitzoeken hoeveel kilometers ik mag gaan lopen en maak ik vast een opzetje voor de eerste paar dagen. Maar ik ga het weer doen zoals vorige keer: luisteren naar mijn lichaam want dat is toch echt het belangrijkste.

Ik heb er in ieder geval weer heel veel zin in!!!

  • 04 Juni 2015 - 21:37

    Dineke:

    Gaat vast weer een mooie trip worden,Monique!Succes&plezier gewenst!!

  • 04 Juni 2015 - 21:41

    Joke Hinskens :

    Hallo Monique, wat goed van je, ik wens je veel plezier en een fijne tocht! Joke

  • 04 Juni 2015 - 21:45

    Vera:

    Hoi Monique, weer spannend hoor en ik ga je blog weer volgen!
    Vera

  • 04 Juni 2015 - 22:22

    Ton:

    Ik ga alles weer volgen.De sokken goed gedaan.Merinowol ventileert,daar draait het om.
    Heel veel succes en wij houden Auke wel bezig !!!

  • 05 Juni 2015 - 08:03

    Els :

    Roland en ik gaan je weer volgen, kaart erbij ! Veel succes en plezier!

  • 05 Juni 2015 - 08:19

    Ellen:

    Veel plezier met voorbereiden!

  • 05 Juni 2015 - 17:39

    Henny:

    Ha Monique,
    Wat leuk weer dat je een blog bij houdt.
    Ik ga je zeker weer volgen.
    Veel plezier!

  • 30 Juni 2015 - 18:15

    Ward:

    Zeker doen en niet vergeten te genieten van de mooie momenten.

  • 07 Juli 2015 - 09:50

    Anke:

    ik wens je een hele goede reis, maak er weer wat van en ik zal je zeker volgen!!!

  • 12 Juli 2015 - 15:43

    Ida:

    Veel wandelplezier. Geniet ervan.

  • 13 Juli 2015 - 17:09

    Els:

    Hai Monique,
    Ik hoop dat de vliegreis goed is verlopen en dat je al een start gemaakt hebt met de grote wandeling.
    Vanavond kijk ik nog even naar je blog voor het eerste verslag.
    De kop is er af moet je maar denken .
    Eet smakelijk voor straks en voor vanavond welterusten en gezond weer op.
    Knuffel Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Vanaf 25 juli 2012 ben ik van plan om naar Santiago de Compostela te lopen. Op deze site ga ik mijn voorbereidingen en natuurlijk het verslag van de reis bijhouden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 99768

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Santiago 2015

14 November 2012 - 14 December 2012

Aruba

14 November 2012 - 14 November 2012

14 november 2012

25 Juli 2012 - 31 Oktober 2012

op weg naar Santiago...

Landen bezocht: